تاریخ : 1403/02/08

اکونیوز: نوزده واحد نان صنعتی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مجری نان صنعتی در وزارت خانه صنعت و معدن و تجارت:

نوزده واحد نان صنعتی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مزروعی گفت: تاکنون ششصد و هفتاد و پنج واحد در کشور جواز تاسیس نان صنعتی را اخذ نمودند که تا پایان سال نوزده واحد به بهره برداری می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،مزروعی مجری طرح نان صنعتی در وزارت خانه صنعت و معدن و تجارت امروز بیست و دوم شهریور ماه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنعت نان در جمع خبرنگاران گفت:تاکنون ششصد و هفتاد و پنج جواز تاسیس نان صنعتی در کشور صادر شده که 182 واحد از این تعداد برای انجام امور بانکی به بانک های عامل معرفی شده است.
وی ادامه داد:همچنین از این تعداد 67 واحد تائیديه بانک های عامل را اخذ کرده اند و کارهای زیر بنایی احداث واحد صنعتی را تکمیل نموده اند.
مزروعی تصریح کرد: تا پایان سال جاری نوزده واحد نان صنعتی با ظرفیت متوسط پنجاه تن در روز به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه طبق هدف گذاری انجام شده در برنامه پنجم توسعه میزان مصرف نان صنعتی در خانوار باید تا پایان امسال به پنج درصد از میز ان کل مصرف نان برسد افزود:با بهره بردای این واحد های صنعتی ظرفیت تولید نان صنعتی به هزار تن در روز می رسد که این هدف را محقق می سازد.
مزروعی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم دویست و شصت و چهار واحد با ظرفیت واحد پنجاه تنی باید به بهره بردای برسد تا هدف چهل درصدی نان صنعتی در خانوار ها تحقق یابد.

* اختصاص هزار و چهارصد میلیارد ریال برای تاسیس هشت پروژه نان صنعتی

 در ادامه حمید رضا نجفی پور ، معاون موسسه مالی و اعتباری مهر با بیان اینکه این موسسه تاکنون حمایت های جدی در خصوص احداث واحد های نان صنعتی داشته افزود: موسسه مهر از سال 88 حمایت مالی خود را از پروژه های نان صنعتی آغاز کرده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال 89 تعداد هفت پروژه نان صنعتی با اعتباری بالغ بر هزار و صد میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
نجفی پور ، با بیان اینکه یک پروژه دیگر در سال جاری افتتاح می شود افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه سیصد میلیارد ریال تخمین زده شده است.
معاون موسسه مالی و اعتباری مهر خاطر نشان کرد: این موسسه هشتاد درصد میزان سرمایه گذاری مورد نیاز پروژه ها را در قالب تسهیلاتی با سود 12 درصد در دوره بازگشت سرمایه هفت ساله در اختیار فعالان این حوزه قرار می دهد